Jak tworzyć animacje: Proces, wykorzystanie w reklamie i koszty tworzenia krótkich filmów

Animacja może być doskonałym sposobem, aby przyciągnąć uwagę i sprawić, że reklama wyróżnia się. Jednakże, proces tworzenia animacji jest czasochłonne. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, gdy próbujesz stworzyć animację dla swojej firmy jest zdecydować, jak to będzie wyglądać. Istnieje wiele różnych rodzajów animacji, które można wykorzystać w reklamach, takich jak 2D i 3D projekty, filmy poklatkowe i ręcznie rysowane kawałki.

Animacje osiągnęły sukces w 1900 roku dzięki sukcesowi Walta Disneya z „Steamboat Willie” i „Samolotowe szaleństwo”.

Od tego czasu animacja jest wykorzystywana w wielu różnych formach mediów.

W telewizji, animacja jest często wykorzystywana w programach dla dzieci, aby stworzyć bardziej wciągające doświadczenie z show i jego bohaterów. Niektóre przykłady obejmują „The Simpsons”, który rozpoczął nadawanie w 1989 roku, lub popularne japońskie serie anime, takie jak „Sailor Moon”, który rozpoczął nadawanie w 1992 roku. Animacja jest również coraz bardziej widoczne na platformach mediów społecznościowych, takich jak Instagram , gdzie użytkownicy mogą dodać ruchomą grafikę na swoich zdjęciach i filmach za pomocą aplikacji, takich jak Boomerang . Ten rodzaj reklamy byłoby bardzo skuteczne, ponieważ chwyta uwagę widzów szybko, ludzie są zazwyczaj przewijanie przez kanały mediów społecznościowych w karkołomnych prędkościach, więc wszystko, co wyróżnia się ma tendencję, aby dostać zauważony od razu

Inny przykłady animacji stosowane w reklamie można zobaczyć na billboardach i plakatach.

Często animowane grafiki są wykonane z tekstu z linii lub dwóch, które tworzą ciało reklamy, więc będzie wyróżniać się na tle innych statycznych reklam wokół niego. Reklamy takie jak te zazwyczaj wyposażone są w krótkie frazy, takie jak „Kup teraz!” lub proste obrazy, aby uzyskać ich punkt przez szybko . Te rodzaje reklam działają dobrze, ponieważ przyciągają uwagę natychmiast, a także nie mają żadnego rodzaju ograniczenia czasowe do oglądania ich po przejściu przez gdzie zostały one pierwotnie umieszczone

Animacja jest również powszechnie stosowany w reklamach telewizyjnych, które mają tendencję do być krótsze niż regularne 30 sekund spotów. Pozwala to firmom, które chcą dotrzeć do szerokiej publiczności za pomocą telewizyjnych reklam opcję, która nie zajmuje dużo czasu, ale wciąż dostaje dużo uwagi. Niektóre przykłady obejmują reklamy żywności i napojów, takich jak McDonalds Big Mac komercyjnych z 2002 roku, lub reklamy, które promują markę, a nie produkt .

Animacja jest również wykorzystywana w edukacji, aby pomóc lepiej opisać pewne tematy za pomocą mediów wizualnych. Na przykład, jeśli trzeba uczyć kogoś o komórkach, ale nie wiem, jak to działa sam, to byłoby o wiele łatwiejsze przy użyciu animacji wyjaśniającej, co każda część robi

Wykorzystanie animacji w reklamie staje się coraz bardziej popularne, ponieważ może chwycić uwagę ludzi szybko z jego wciągające właściwości, dzięki czemu są one bardzo skuteczne, gdy firmy muszą dostać ich wiadomości w ciągu 30 sekund lub mniej . Jednak tworzenie animacji trwa tygodnie, a nawet miesiące, w zależności od tego, jak skomplikowany projekt jest i jak wiele szczegółów jest zawarte. To może być trudny proces, jeśli jesteś na napięty termin lub nie masz budżetu, aby zatrudnić ludzi, którzy są bardzo wykwalifikowani w animacji .

Koszt stworzenia krótkiej animacji.

Animacja również różni się znacznie w cenie w zależności od tego, jaki rodzaj projektu jest, kto będzie tworzyć grafikę dla Ciebie, i innych czynników, takich jak to, czy jest muzyka związana z nim. Na przykład, tworzenie animowanej reklamy będzie kosztować więcej niż tworzenie czegoś prostego, jak reklama Instagram, ponieważ reklamy wymagają wielu różnych elementów pracy artystycznej.

Zobacz: tipme-app.pl