Jak dobra animacja może pomóc firmie w sprzedaży produktów lub usług?

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć tej zależności? Animację komputerową możemy postrzegać jako jedną z form reklamy, jako potężne narzędzie służące zwiększeniu sprzedaży produktów lub usług.

Animacja komputerowa to krótki film promujący dany produkt lub usługę. Co odróżnia go od zwyczajnego spotu reklamowego, to brak aktorów. Pozwala to na duże oszczędności w budżecie i sprawia, że nawet małe, początkujące firmy mogą sobie na nią pozwolić, w przeciwieństwie do spotów reklamowych, na które stać tylko rekiny biznesu. Animacja komputerowa ma często charakter multimedialny.

Animację komputerową najlepiej zlecić specjalistom. Trzeba z nimi na początku przedyskutować sposób przedstawienia naszych produktów lub usług i nasze co do niej oczekiwania. Firma przedstawi nam możliwości prezentacji w formie filmiku, jakie dają nasze produkty lub usługi, np. restauracja japońska, przeprowadzki Warszawa, sklep obuwniczy, zabawka dla dziecka czy pralinki…

Animacja ma dużą przewagę nad zdjęciami, ponieważ krótki, intrygujący filmik bardziej przyciąga uwagę konsumentów i oczywiście bardziej i łatwiej zapada w pamięć. W takiej wizualizacji można np. użyć wykresów, wypunktowania, slajdów czy prostych tabelek do wyliczenia korzyści, jakie klienci odniosą z naszego produktu lub usługi. Ważną rolę odgrywa tu także umiejętnie dobrany dźwięk.

Bardzo dużą rolę odgrywa tu grafika – odpowiedni dobór zdjęć, kolorów czy krojów czcionek może zdecydować o naszym sukcesie lub totalnej porażce przedsięwzięcia. Spójna kolorystyka i styl takiej prezentacji multimedialnej to podstawa. Bardzo wskazane jest używanie logo firmowego, żeby łatwiej zapadło ono w pamięć potencjalnym klientom.

Animację trzeba oczywiście dopasować do grona naszych potencjalnych odbiorców. Należy wziąć pod uwagę wyznawane przez nie wartości, wiek, status społeczny czy poziom zamożności, stosunek do wydawania pieniędzy itp. Gdy zdefiniujemy już te wartości, zastanówmy się, jakim kodem językowym najlepiej do nich przemówić? Czy będzie to prosty, potoczny język czy wyszukana mowa, pełna zapadających w pamięć gier słów?

Jak widać, animacje komputerowe dają naszej firmie olbrzymią przewagę nad konkurencją, która prezentację oferty handlowej ogranicza tylko do nudnych, sztampowych zdjęć. Animacje wnoszą powiew świeżości do naszych produktów i usług i sprawiają, że łatwiej i szybciej „wdrukowują się” one w umysł konsumentów. Są one najlepszym narzędziem do pomnażania zysków naszego przedsiębiorstwa.