Animacja i jej wykorzystanie w sprzedaży

Animacja istnieje już od bardzo dawna. Początkowo była używana jako medium rozrywkowe, ale teraz jest używana do promowania produktów i usług w sprzedaży. Istnieją dwa rodzaje animacji, które można wykorzystać: promocyjne lub instruktażowe. Animacja promocyjna powinna być zabawna i ekscytująca, natomiast animacja instruktażowa jest najlepsza, gdy uczy umiejętności lub dostarcza informacji. Jaki rodzaj animacji będzie działać najlepiej dla Twojej firmy?

Jaki rodzaj animacji wybrać do promocji produktów?

Animacje promocyjne powinny być zabawne i ekscytujące, dlatego najlepiej sprawdzają się przy promocji produktu, który może dostarczyć przyjemności. Przykładem są gry wideo, zabawki lub filmy. W wielu przypadkach konsument będzie chciał kupić więcej niż jeden przedmiot od Państwa firmy, ponieważ sprawia mu to przyjemność. Jest to również pomocne, jeżeli mają Państwo wyprzedaż na wiele produktów jednocześnie, ponieważ klienci mogą nie pamiętać, z którą ofertą związany był każdy produkt – ale animowana reklama może im o tym przypomnieć!

Jaki rodzaj animacji wybrać do promocji usług?

W przeciwieństwie do tego, filmy instruktażowe dobrze sprawdzają się w przypadku usługodawców, takich jak restauracje czy gabinety lekarskie. Tego typu reklamy powinny uczyć ludzi, jak efektywnie korzystać z unikalnej oferty Państwa firmy. Na przykład, reklama restauracji może pokazywać, jak przyrządzać różne potrawy, aby klienci wiedzieli, co powinni zamówić. Również wybór formy reklamy będzie inny w przypadku samych usług np. Phttps://przeprowadzkiwarszawa.net/ skupiać powinno się na przedstawieniu samego procesu przeprowadzki, a zupełnie inaczej przedstawienie https://ranczodlazwierzat.pl/.

Co zawiera dobra reklama?

Dobra animowana reklama ma z reguły jasny przekaz i cel dla widza. Pomocna może być również informacja o historii lub wartościach Państwa firmy – ale nie jest to konieczne. Dobra reklama powinna mieć perswazyjną mowę, aby skusić klientów, trzymać się sensu sprzedaży i być w stanie utrzymać zainteresowanie widza. Powinna również posiadać łatwy do zapamiętania slogan, który powtarza się w całej reklamie. Dodatkowo ważne jest, aby w reklamie wykorzystywać odpowiednich aktorów.

Lista 10 najczęstszych błędów jakie zawierają reklamy:

  • Brak jasnego przekazu
  • Reklamowanie niewłaściwego rodzaju produktu lub usługi
  • Brak perswazyjnej mowy
  • Niewymienienie wartości firmy
  • Wykorzystanie nudnych aktorów
  • Słaba animacja
  • Złe efekty dźwiękowe
  • Zbyt dużo tekstu na ekranie w jednym czasie
  • Nieodpowiedni humor lub żarty